A ReMás közösség tagjaként biztos, hogy hallottál már a ReMa módszerről, azon belül a Horogról. Érdemes újra és újra feleleveníteni, mit is jelent a „Horog” a tanítás gyakorlatában. Ezért idézzük most fel a Horogötletek című ReMa kiadványból az alábbiakat, tarts velünk és frissítsd fel Te is az ismereteidet!

A Horog az, amikor a tanító olyan feladatokat ad, amelyek lehetővé teszik, hogy a gyerekek a bibliai üzenethez társítható érzéseket éljenek át. Ez kulcsfontosságú a tapasztalaton alapuló tanítás során, ezzel megalapozod a további órarészeket.

Nézzünk egy konkrét példát!
Szükséges eszközök: 1 doboz, 1 tükör, csomagolópapír, masni.
A felsorolt kellékekből egy csomagot készítünk, a dobozba beletesszük a tükröt, és becsomagoljuk, masnival díszítjük. Elmondjuk a csoportnak, hogy hoztunk valamit, valami rendkívül értékeset, egy csodálatos kincset, amelyből nincs még egy a világon.
Adjunk lehetőséget, hogy a gyerekek találgassanak, hogy mi lehet a dobozban. Ezután kicsomagoljuk a dobozt, de még zárva tartjuk. Így is lehet még találgatni, hogy mi lehet a dobozban. A végén egyesével mindenki megnézheti, hogy mit rejt a doboz, de nem árulhatja el a többieknek, hogy mit látott. (Mindenki saját magát látja a tükörben.)

Ha mindenki megnézte, beszélgetünk: Mit éreztél, amikor a dobozba néztél? Erre számítottál? Egy rendkívül értékes, különleges teremtményt láttál? El tudod hinni, hogy az vagy Isten számára?
Ezután átvezetjük a beszélgetést a bibliai tanításhoz: Ma arról fogunk hallani, hogy mindenki egyedi, csodálatos és rendkívül értékes teremtménye az Úrnak, akiből nincs még egy a világon.

A Horogötletek című, online lapozható tanítói kézikönyvből sok-sok játékleírást meríthetsz:

https://remaalapitvany.hu/termek/tananyagok-kiadvanyok/online-kiadvanyok/magtar-online-sorozat/horogotletek-online-konyv/

Tehát a Horog érzelmeket ébresztő tevékenység, a megtapasztaláson alapuló tanítás első lépése. Olyan élményt nyújt a gyermekeknek, amely során átélhetik a bibliai szövegben rejlő érzelmeket – vagy legalábbis azokhoz hasonlókat. Ebből következik tehát, hogy a horog sokkal több, mint hangulatteremtés vagy feszültségoldó játék! Olyan játékos tevékenység, amely szoros kapcsolatban áll az óra céljával, segíti annak megvalósulását a gyermekek érzelmi bevonódása által. Az intellektuális ismeret csak akkor válik használhatóvá, ha egyszersmind érzelmi tudás is. Nem elég az elhangzó téma értelmi felfogása, át kell élni az ahhoz kapcsolódó érzelmeket is. Az érzelmi érintettséghez kapcsolódó tudás mélyebben és hosszabb távon vésődik be – ugyanígy a megértett ismeret meddő marad, ha nem kapcsolódik a gyermek mindennapi életéhez, tapasztalataihoz.

A Horgot követő órarészek: Sorok, Nézek, Lépek.

Az alábbi videóban röviden áttekintheted a ReMa módszer lényegét.

https://remaalapitvany.hu/termek/tananyagok-kiadvanyok/online-kiadvanyok/rema-modszertani-oktatofilm-sorozat/
Bevásárlókosár0
Nincs termék a kosaradban!
Vásárlás folytatása
0