[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Ritkán pihen, folyamatosan mozgásban van, és reggeltől estig egy cél lebeg a szeme előtt. Kissné Osztafin Ildikó páratlan energiával és lelkesedéssel beszél a hittanról és a szolgálatokról: számára egyértelmű, hogy Isten országát építeni csak Istennel együtt lehetséges.

  • Amikor a megtérésem után kinyílt a szemem, és rácsodálkoztam Isten gyönyörűségére, törvényére és szeretetére, Ő rögtön elhívta a szívemet arra, hogy gyerekek között szolgáljak. Nemsokára találkoztam a REMA-val is, ahol elkezdtem egy tanfolyamot, és a közös történetünk azóta is tart.

  • Egészen közelről tapasztalod a hittantanítás szépségeit és nehézségeit…

  • Hétköznap a férjemmel együtt teljes állásban ezzel foglalkozunk: a mi elhívásunk azokkal a gyerekekkel kapcsolatos, akik még nem ismerik Istent, útkeresők, estleg kacsintgatnak a hit felé. Amellett, hogy ez a feladat áldás, sok nehézséggel is jár, hiszen a szülők nem tudják otthon megerősíteni azokat az alapigazságokat, amiket mi tanítunk. De öröm, hogy több család csatlakozott már hozzánk a gyerekeknek köszönhetően: a szülők nyitottak lettek és kíváncsiak, miért énekelnek ilyen dalt a gyerekek, és mit imádkoznak esténként. A jelen helyzetnek is megvannak az áldásai: a járvány alatt rengeteg lehetőségünk van arra, hogy bátorítást adjunk a szülőknek. A család együtt hallgatja és nézi meg a pár perces kis videókat, amiket küldünk, és csodálkozva kérdezik, honnan tudtuk, hogy éppen erre volt szükségük? Hát onnan, hogy nekünk is ez járt a fejünkben, mert általában ugyanolyan nehéz az élet a hívő és a nem hívő családban. A mi életünk is tele van bizonytalansággal, tombol körülöttünk a tenger, a különbség az, hogy nekünk van egy horgunk: Jézus, akibe kapaszkodni tudtunk. Célunk, hogy a Szentlélek segítségével a hittanórákon tudjunk úgy fogalmazni, írni, beszélgetni, vicceskedni, hogy az megérintse gyerekeket, és általuk a szülőket is. Isten országát építeni csak Istennel együtt lehetséges, huszonnégyből huszonnégy órában.

  • A REMA-ban is sokat szolgálsz…

  • A REMA-ban én a gyakorlati oldalt viszem. Órabemutatókat tartok, zoom praktikákat, szemléltetéseket. Nagyon szeretek új dolgokat kipróbálni: egy hittanórába belefér a homokrajz, a diavetítés, a kézműveskedés, a különféle mobil alkalmazások használata, de a csoportos lelkigondozás módszerét is ismernünk kell. A fiataloknak szüksége van arra, hogy kibeszélhessék magukból a félelmeiket, a gondjaikat és a gondolataikat, hiszen a válások, a lelki nyomások, a tanulmányi eredmények, a továbbtanulás kérdései mind olyan témák, amiket egyedül nehéz földolgoznia a fiatalnak. Szükség van elfogadásra és útmutatásra anélkül, hogy bűntudatot, szégyent vagy lelkiismeretfurdalást keltenénk bennük. A hittanóra az a hely kell, hogy legyen, ahol mindezt le lehet tenni, és ahol lehetőség van megosztani mindent, ami őket érdekli – a párizsi terrorcselekményt, a koronavírust, az aktuális félelmeket nem lehet nyelvtanórán megbeszélni… A REMA-ban azt is próbálom megmutatni a tanítóknak, hogy a csoportnak gyógyító ereje tud lenni! Ha biztonság van és bizalom, akkor ki lehet mondani a problémákat, és kérni a többieket, hogy imádkozzatok értem, mert küszködöm…

  • Máshogy működik egy REMA-tanítás szerinti hittanóra, mit egy „szokásos”?

  • Forogni kell a gyerekek között, és meglátni, mi érdekli őket! A beszélgetéseink alatt nyitva van a szemem és a fülem, és észrevétlenül lejegyzetelem azokat a kulcsszavakat, amikről látom, hogy a gyerekek fölkapják a fejüket. Ha tágra nyílik a szemük, vagy rácsodálkoznak valamire, akkor tudom, jó úton vagyok. Amikor a Tik Tok megjelent, tiktokfelvételeket csináltunk dicsőítő dalokra, de rappeltünk már igeversekre is. A múltkor a kedvenc filmjükről kiderült, hogy a fiú főszereplő miatt érdekli őket igazán – rögtön tudtam, hogy ez a színész sok mindenre jó lesz nekünk az órákon… Fontos, hogy megnézzem a szóban forgó klipet, filmet, meghallgassam a dalt, hogy tudjam, miről beszélnek a fiatalok! Használhatjuk majd a látottak egy részletét, meghallgathatjuk együtt a zenét, utánaolvashatok a kedvenc szereplő élettörténetének, és utalhatok erre az órán. Bevihetek a sztárról fényképeket, és felhasználhatom őket arra, hogy megmutassak vele bármilyen tanítást. Például azt, hogy Isten mennyire szereti őt, hogy tetőtől talpig ismeri, és hogy mennyire egyedi teremtmény ez az ember. Innen jó indítani egy beszélgetést! Persze nem az a lényeg, hogy showműsort csináljunk a hittanból, de fontos, hogy mindig az aktualitásokat nézzük, és ezek segítségével a gyerekek közé bevigyük az igét.

[/vc_column_text][vc_empty_space]

[vc_empty_space][vc_column_text]

  • Gyönyörű, de fárasztó szolgálat ez!

  • Én az emberekből táplálkozom, a hozzászólásokból, a kérdésekből, a közösség légköréből. Én tényleg mindig nyüzsgök! Amikor harmincévesen megtértem, az volt az érzésem, hogy nagyon sok mindent elmulasztottam. Azóta, ha van lehetőség, segítek. Nekem álmom volt a nagycsalád: egy nagy asztal, amit gyerekek vesznek körül. Mivel későn találkoztunk a férjemmel, ez nem valósulhatott meg, de az ifikkel – járványmentes időkben – igen! Jönnek a házunkba, együtt vacsorázunk, sátraznak a kertünkben, körülzsongják a családunkat, és megtöltik élettel. Szeretem vendégül látni a felnőtt házicsoportunkat is, olyan jó megtapasztalni, ahogy az isteni szeretet ilyenkor fizikálisan is ki tud áradni, tőlünk, belőlünk. Mert ki egy ölelést érez át, ki egy Isten által kimondatott mondatot ragad meg – szeretném Istent minden módon képviselni! Én gyakorlatias ember vagyok, ezt tudom odaadni Istennek.

[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_column_text]

Nagy kihívás számunkra, hogy már csak online tudjuk a gyülekezeti gyerekcsoportot tanítani. Ez a reminárium nekem gyorsan és sokat segített: Több mint 20 nagyon jó, egyből alkalmazható ötletet hallottam egy lelkes tanártól. Várom a vasárnapot, tuti fogunk ezekből máris bevetni néhány jó ötletet! A gyerekek biztosan jobban fognak így figyelni, és az üzenet nem fog csorbulni! – Tamás, remináriumi résztvevő

[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][dfd_animated_text style=”typed” prefix=”Gyakorlatias tudás” text_fields=”%5B%7B%22text_field%22%3A%22aktu%C3%A1lis%20t%C3%A9m%C3%A1k%22%2C%22text_field_color%22%3A%22%23a52d86%22%7D%2C%7B%22text_field%22%3A%22REMA%20mestertan%C3%A1rokt%C3%B3l%22%2C%22text_field_color%22%3A%22%23f7df00%22%7D%2C%7B%22text_field%22%3A%22k%C3%A9nyelmesen%22%2C%22text_field_color%22%3A%22%23e50b2e%22%7D%2C%7B%22text_field%22%3A%22otthonr%C3%B3l%22%2C%22text_field_color%22%3A%22%239bcf15%22%7D%5D” postfix=”” type_speed=”0.3″][vc_empty_space][vc_column_text css=”.vc_custom_1610802314483{background-color: #efefef !important;border-radius: 3px !important;}”]

A REMA mestertanári csapatával online interaktív továbbképzéseket: Remináriumokat tartunk a covid idején gyermek- és tinitanítóknak, ifivezetőknek, szülőknek.

GYERMEKTANÍTÓI és a TINITANÍTÓI tanfolyamokat, illetve még több, aktuális képzést kínálunk, csatlakozz Te is tanulói közösségünkhöz, ha neked is szívügyed a gyeremekek és tinik életformáló tanítása!

Újra aktuális témákkal várunk a 1x, 2x vagy 3x 1,5 órás, Zoom interaktív továbbképzésekre.

A webináriumi részvételi díj, 1-3 órás alkalom esetén 2000-2500 Ft /fő/alkalom, 3-nál több órás alkalom díja 4000-5000 Ft/fő, azaz nem több egy családi pizza áránál.
A képzésre utaznod sem kell, hiszen online vehetsz részt.

[/vc_column_text][vc_empty_space][dfd_call_to_action block_title=”Csatlakozz küldetésünkhöz” block_subtitle=”A gyermekek és tinik életformáló tanításáért” button_text=”Támogatom” button_link=”url:https%3A%2F%2Fremaalapitvany.hu%2Ftermek%2Ftamogatas%2Fadomany%2F|title:T%C3%A1mogasd%20k%C3%BCldet%C3%A9s%C3%BCnket!|target:_blank” horizontal_padding=”35″ vertical_padding=”35″ main_border_radius=”6″ main_style=”style-1″ title_font_options=”tag:div” subtitle_font_options=”tag:div”][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]

Bevásárlókosár0
Nincs termék a kosaradban!
Vásárlás folytatása
0