Foglalkozások családi körben vagy bibliakörben
Hogyan imádkozzunk a gyerekekkel? Kezdjük az elején! Jó, ha van a kezünk ügyében (pl. a telefonunkon) egy Biblia, bármikor elővehetjük, ha elakadunk… de ha éppen nincs, az se legyen akadály!
„Uram taníts minket imádkozni, miképpen János is tanította az ő tanítványait!” (Lukács 11,1)
A GYEREKEK FONTOS RÉSZEI ISTEN MUNKÁJÁNAK
Az imádkozásban és a dicséretben is részt vettek: (Ld. I. Sámuel 3, Máté 21, Ap.Csel 12., Ap.Csel. 2)
A GYEREKEK KÖZÖSSÉGBEN TANULNAK MEG IMÁDKOZNI
Megfigyelik, hogy mi történik, mit csinálsz imádkozás közben. Leskelődnek. Meg kell tanítanunk, hogy imádkozhatnak:
- Mindenkor
- Mindenhol
- Mindenhogyan
SEGÍTSÜNK A GYEREKEKNEK IMÁDKOZNI TANULNI (Mt. 6,5-14)
- Jézus tanított az imádkozásról (Mt. 6,6)
- Az imádság legyen egyszerű és őszinte (Mt. 6,7-8)
- Jézus mintát ad az imádságra (Mt. 6,9-13; Lk. 11,2-4)
Ezen a ponton iktassatok közbe egy JÁTÉKot: Játékosan megtanulhatjátok, elismételhetitek az imádságot, amit az Úr Jézus tanított nekünk és szerepel a Bibliában. Ehhez készítettünk egy online játékot, ezen a linken található: https://wordwall.net/resource/990436
Az ismeretlen szavakat, kifejezéseket beszéljétek meg!
Ezután folytassátok a beszélgetést a következőkkel:
HOGYAN VÁLASZOL ISTEN AZ IMÁDSÁGUNKRA?
Igen. / Nem. / Várj! (Lk. 11,5-13)
A válasz nem mindig akkor jön, amikor várjuk.Van, hogy jött válasz, csak nem hallottuk meg. Olyan is van, hogy az ima türelemre tanít bennünket, mert csak nagyon sokára kapunk választ, amikor talán már nem is számítunk rá.IMAAKADÁLYOKMondd el a gyerekeknek, mik vethetnek gátat az imáinknak. Bátran számolj be a saját tapasztalataidról is!
Mik lehetnek ezek? Pl.:
- Meg nem vallott bűnünk. (Zsolt. 66,18; Mk. 11,25)
- Hitetlenségünk. (Jakab 1,6-7)
- Hamis motivációnk (Jakab 4,3)
- Aggodalmaink ( ne számítson, hogy a többiek mit szólnak)
IMÁDSÁGGAL KAPCSOLATOS TIPPEK
- Imaposzter: két falra, amikre már válaszolt Isten átragasztjuk a hálaokok közé.
- Visszhang ima: Egy személy imádkozik, és a többiek megismétlik az imát.
- Rövid kifejezéseket, mondatokat használj!
- Töltsd ki a hiányzó részt: Hagyd, hogy a gyerek fejezze be e mondatot: „Uram hálát adok azért, hogy….” „Uram bocsáss meg, hogy….”
- Mondat ima: Kezdj el egy mondatot és más-más gyerek fejezze be úgy, hogy mindig egy meghatározott témára összpontosítunk.
- Helyzet ima: A gyerekek ülhetnek, állhatnak, térdelhetnek vagy feküdhetnek kint a füvön. Foghatják egymás kezét csoportban, vagy csak a barátok párban. Az kezdi a játékot, aki a legnagyobb számot dobja. Minden játékos annyit lép, amennyit dobott, és az adott mezõn olvasható utasítást kell követnie. Amennyiben a játékos kérdést tartalmazó mezõre lép, és nem tud válaszolni, kimarad a következõ körben a dobásból. Amíg várakozik, ki kell keresnie a Bibliából az idézett igehelyet, megtalálni és megmondani a helyes választ, és akkor dobhat legközelebb, amikor rá kerül a sor. A jutalomlépeseket csak a jó válaszadás után teheti meg a játékos. Az nyer, aki elõször érkezik az utolsó mezõre úgy, hogy pont annyit dobott, hogy az utolsó lépés oda esett.
Áldott alkalmat és jó szórakozást kívánunk!
Ha tetszett ez a cikk, akkor valószínűleg a ReMa módszertana közel áll hozzád. Nézd meg az alábbi, rövid összefoglaló videót a ReMa tanítási módszer alapjairól, és ha bővebben is érdekel a téma, és szívesen szánnál rá néhány órát, hogy alaposabban megismerkedj a Horog – Sorok – Nézek – Lépek órarészekre épülő gyermek- és tinitanítással, akkor ajánljuk figyelmedbe módszertani oktatófilm-sorozatunkat, tanítói továbbképzéseinket. Webináriumainkon egy-egy aktuális tanítási, pedagógiai témáról, tanfolyamainkon pedig még többet megtudhatsz a kapcsolaton alapuló, élményközpontú tanítási módszerről.