Ha nyár, akkor szünidő, ha szünidő, akkor pihenés és táborok. Ismerjük, amikor a tanító – legyen pedagógus vagy gyülekezeti gyerekmunkás – a tanév végén már azon töri a fejét, hogy milyen tartalmas programokkal, érdekes feladatokkal tegye a diákok számára élményekben és tanulságokban egyaránt gazdaggá a nyári tábort.
Ehhez szeretnénk egy kis segítséget adni az „Ötletek” blogcikk-sorozattal, amelyben 2 x 3 napon át játékötleteket fogunk megosztani Veled, kedves Olvasó! Ez a második cikk.
A játékleírások forrása a ReMa kiadásában 2016-ban megjelent Horogötletek című tanítói kézikönyv.
Pomponok
Kreatív boltban kapható, különböző színű pomponokból a földre teszünk összekeverve annyit, amennyi gyerek van (annyiféle színből, ahány párt szeretnénk alkotni, fele-fele arányban). A gyerekek tapsra felvesznek egy-egy pompont a földről, és meg-
keresik a párjukat (akinél ugyanolyan színű pompon van, mint náluk). Csoportalkotáshoz is alkalmazhatjuk, ebben az esetben annyiféle színű pompont kell letennünk a földre, ahány csoportot szeretnénk alkotni.
Magok
A gyerekek kártyákat húznak egy kosárból/kis zsákból. Az összetartozó kártyákkal rendelkező gyerekeknek kell egy-egy csoportot alkotniuk, pl. számok: egyik csoportban a páros számok, másik csoportban a páratlanok; állatok: egyik csoportban a ragadozók, másik csoportban a növényevők; vagy egyik csoportban a földön élő, másik csoportban a vízben élő, harmadikban a levegőben élő állatok. Egy tálba összekeverünk babot és borsót, vagy diót és mandulát – összesen annyit, amennyi gyerek van, fele-fele arányban. Minden gyerek elvesz egyet, és amit választott, ahhoz a csoporthoz tartozik (pl. diók vagy mandulák).
Négy évszak
A terem négy sarkához rendelünk egy-egy évszakot: tavasz-nyár-ősz-tél. Majd megkérjük a gyerekeket, hogy álljanak a terem azon évszakkal elnevezett sarkába, amelyik a kedvencük/ amelyik évszakban születtek. Így valószínűleg különböző létszámú csoportokat fogunk kapni.
Zöldség-gyümölcs
A gyerekeknek kiosztunk igazi zöldségeket, gyümölcsöket (vagy képeket róluk), majd megkérjük őket, hogy álljanak egy csoportba a zöldségek, egy másikba a gyümölcsök. (Több csoport esetén lehetnek pl. különböző csoportban a különböző évszakok gyümölcsei, zöldségei vagy termései.)
Ha tetszettek ezek a játékötletek és szívesen merítenél további ötleteket a tábortartáshoz, akkor irány a webshop!
Ott a HOROGÖTLETEK a bibliatanításban című játékgyűjtemény és a tábori tanítói kézikönyvek mellett még több hasznos tanári kézikönyvet, segédanyagot is találsz.