Akkreditált képzés,

Tapasztalati tanítás

Kiknek ajánlott a Tinitanító, Ifivezető tanfolyam?

A 3 jelenléti és 4 online alkalomból álló tinédzsertanítói tanfolyam elvégzését a kistini (12-15) és a nagytini (16-19) korosztállyal foglalkozó keresztény tanítóknak, vezetőknek és szülőknek egyaránt ajánljuk. Kezdő tanítókat és már többéves gyakorlattal rendelkezőket is várunk, hiszen utóbbiak számára is nagyon hasznos, ha megismerik a tapasztalati tanítás szemléletmódját és módszertanát, s ez által új inspirációt és megerősödött motivációt nyernek szolgálatukhoz. A pedagógus végzettség nem előfeltétele a tanfolyamon való részvételnek.

Miért érdemes részt venni?

A résztvevők megismerhetik a két korosztály sajátosságait, betekintést nyernek a posztmodern nemzedékek (Z generáció és azután) életszemléletébe. Gyakorlatok alapján elsajátíthatják a tapasztalati alapú és életváltozást célzó bibliai foglalkozások megtervezését és levezetését. Sok ötlettel, inspirációval gazdagodhatnak a tiniket érdeklő témák feldolgozása, valamint a tinik lelki és imaéletének fejlesztése terén. Betekintést nyerhetnek a drámapedagógia eszköztárába, valamint az érzelmi intelligencia fejlesztésének lehetőségeibe.

Tapasztalatok alapján a résztvevők saját lelki élete is megújul a képzésen való részvétel és a testvéri közösség hatására; sokan számolnak be arról, hogy Isten személyesen szólt hozzájuk, megerősítette elhívásukat és keresztény identitásukat.

Mennyibe kerül?

A 6 alkalmas tanfolyam díja 70 000 Ft / fő. 

(Az aktuális kedvezményekrl a webshopban, a termékoldalon adunk tájékoztatást.)

Mikor indul, hogy lehet jelentkezni?

Minden tanévben indul Tinitanító, Ifivezető akkreditált pedagógus képzésünk (10 fő jelentkezése esetén).

Jellege: Hibrid

Jelenléti alkalmak helyszíne: 1119 Budapest, Kelenföldi Montázs Központ

Képzésvezető: Kerekes Szabolcs
Csapatunk: https://remaalapitvany.hu/csapatunk/

TEMATIKA

Egy félév, 3 jelenléti + 3 onlinbe alkalom + 1 gyakorlótanítás

1. Tinédzserek világa

Általános összefoglalás a 11-14, 15-18 és 18-30 éves fiatalok jellegzetességeiről

 

2. Tini – keresztény másság

Egy kamasz alapvetően másnak érzi magát. Ha ő keresztény, akkor a hit is egyfajta másság ebben a világban. Hogyan segíthetünk egy keresztény kamaszt ebben a belső küzdelemben?

 

3. Passzív-agresszív magatartás

Általánosan beszélünk a kamaszkorban megjelenő harag és indulatok kezeléséről. Ha egy kamasz nem tudja kezelni ezeket az indulatait, de félelemtől vagy elfogadási vágytól indíttatva magába zárja őket, akkor kialakulhat a passzív-agresszív magatartás, ami az indulatok kezelésének legbetegebb formája. Milyen lépéseken keresztül halad egy kamasz az indulatok megértésében és kifejezésében? Hogyan segíthetjük?

4. Posztmodern korszellem

A posztmodern gondolkozás a kamaszok világát változtatta meg a legmélyebben. Mi ennek a lényege? Hogyan jelenik meg az igazságkeresés, és hogyan segíthetjük ebben a mai kamaszokat?

5. Érzelmi intelligencia

Mindenfajta mély szeretet mögött érzelmi intelligencia áll. Hogyan fejleszthetjük a fiatalokban ezt a szeretet-bölcsességet?

6. Az érzelmi átélésen alapuló biblikus oktatás, a ReMa módszertana alapján

Horog (Tapasztalati tanítás) – Sorok (Kreatív bibliai tanítás) – Nézek (Kiscsoportos beszélgetés) – Lépek (Alkalmazás)

7. Tinédzserek Istenhez vezetése/megtérése

A keresztény környezetben a kamaszkori döntésre jutás egy folyamat. Hogyan segíthetjük a csoportunkat ezen az úton?

8. A szexualitás témái

A kamaszkor legfontosabb kérdése a felnőtté válás, a szexuális identitás kialakulása, a környezet sodrása a szexualitás irányába, a társkeresés, felkészülés a társkapcsolatra, társtalálásra.

9. Táborok

A fiatalok életében kiemelkedő lelki élményt nyújtanak a táborok. Hogyan készíthetünk elő tartalmas és izgalmas ifjúsági táborokat?

10. Drámapedagógia

A lelki kérdések oktatásának egyik kiemelkedő eszköze a drámapedagógia. A tanfolyam részét képezi egy fél napos drámapedagógiai tréning, az elmélet mellett sok gyakorlati feladattal.

11. Kamaszok imaéletbe vezetése

A kamaszok sokkal mélyebb imaéletre képesek, mint azt a viselkedésükből feltételezzük. Hogyan tudjuk őket motiválni és tanítani az imára?

12. Kapcsolattartás a szülőkkel

Mi vagyunk a szülők segítői a gyerekek nevelésében. Hogyan tudunk együttműködni a szülőkkel?

13. Gyakorlótanítás (utolsó tanfolyami alkalom)

A gyakorlótanításban a tanfolyam résztvevői 4 fős csoportokban felkészülnek egy ifiórára. Az órát közösen kielemezzük, és ezen keresztül sok gyakorlati ismeretet tudunk még átadni.
Bevásárlókosár0
Nincs termék a kosaradban!
Vásárlás folytatása
0