Konferenciák, szakmai napok

 

Tanárképző konferenciák

A vezetőképző konferenciák témája a legalapvetőbb dolgoktól a komolyabb tapasztalatokat igénylő témákig változhat. Itt ismét csak az adott közösség igényei a mérvadóak. Szervezünk konferenciákat azok számára éppúgy, akik még csak most kezdtek bele a gyermekek közötti szolgálatba, mint azok részére, akik esetleg már több éves tapasztalattal rendelkeznek ezen a téren. Mivel a Közép- és Kelet-Európa országaiban élő hívőknek hosszú éveken át nem volt lehetőségük semmiféle szolgálati továbbképzésre, számos ifjúsági- és gyermekmunkás - noha adott esetben több éves tapasztalattal rendelkezik - még soha nem vett részt ehhez hasonló oktatási programban. Sok esetben a ReMa vezetőképző csoportja újból és újból felkeresi ugyanazt a gyülekezetet, hogy ezáltal folyamatos képzést biztosítson az ott dolgozó gyermek- és ifjúsági munkásoknak.

Legutóbbi négy konferenciánk témája:

  • Az apák szerepe a nevelésben, a nemi identitás kialakulása
  • Pantomim az evangelizációban
  • Keresztény színjátszás és játszóház
  • Játék és drámapedagógia a hitoktatásban

 

Szakmai napjaink lehetséges témái (meghívás alapján):

  • Bábozás
  • Drámapedagógiai gyakorlatok
  • Nehezen kezelhető gyermekek tanítása
  • Fegyelmezés, korosztályi jellemzők
  • A digitális nemzedék megszólíthatósága

 

Digitális nemzedék. Mihez kezdjünk velük?

Előadó: Miklya Luzsányi Mónika
A képzési nap korunk égető kérdéseiről szól mindazoknak, akik nevelői viszonyba kerülnek a digitális nemzedék tagjaival – a mai iskolásokkal – szülőként, hitoktatóként, pedagógusként, lelkipásztorként.
 
A három fogalakozás ideje alatt a következő témák kerülnek kibontásra:
1. Ahonnan a gyerekek érkeznek: a konzumált család 
–        Válságtünetek a családokban: okok és indokok
        A fogyasztó kultúra családtípusa: a konzumált család
        Új szerepek, szerephelyeztek, szerepleosztások a konzumált családban
        Mi a baj a férfiakkal?
        És a nőkkel?
        Értékek, rendek, hagyomány. Létezik még ilyen?
        Megoldási lehetőségek, avagy működik-e a bibliai családmodell a 21. században?
 
2. A byte-agyú gyerek
        A digitális nemzedék sajátosságai: amit tapasztalunk és ami van
        Digitális (de)generáció?
        Digitális bevándorlók és digitális bennszülöttek
        X, Y, Z, meg ami még következik
        Cogito ergo zoom avagy egy kultúraváltás határán
        Érzékelek tehát vagyok?
        A hálózat hatalma
 
3. Hétköznap a hitoktatásban... mihez kezdjünk velük?
–        A digitális nemzedék istenképe
        A hitoktató szerepe, feladata